Steffie

Steffie

söndag 8 juli 2012

Olyckan har varit framme


Fick mindre trevlig väckning imorse, när min  mamma ringde och berättade att Benjamin hade ramlat ur högsängen och klagade på ont i armen. Hörde hur han vrålade i bakgrunden, så det var bara att slänga sig i bilen och köra till mammas. Pojkarna var övernatt hos mommo för vi var på dans igår med gubben. Tur så hade jag inte druckit något, så man behövde inte fundera på körskick eller taxi....
När jag kom till mammas såg jag att underarmen hade en onaturlig vinkel just ovanför handleden. Och på akutmottagningen sades det meddetsamma att det är fraktur och att jag kan förbereda mig på Jorv resa och operation.... Not nice :(  Armen röntgades och diagnosen lyder: Fractura partis distalis ulnae cum fractura partis distalis radii. På svenska: båda benen i underarmen av, de har dessutom flyttat lite på sig och måste dras på plats. Han fick ett tillfälligt gips, som ska hålla armen på plats. Så imorgonbitti klockan åtta ska vi befinna oss på Jorv sjukhus, där ska Benjamin sövas och benen reponeras och kanske även opereras om de inte får benen på rätt plats. Gips 4-8 veckor...

Min stackars mamma är helt olycklig och tycker att olyckan är hennes fel. Men pojkarna har sovit i den sängen många gånger förut och jag förstår inte hur han lyckades komma ner därifrån? Tur i oturen är att det var armen och inte huvudet han landade på...


Hej så länge...

2 kommentarer:

  1. allt händer det. Men unga ben läker snabbt. Och som du sa, tur att jab inte landade på nacken!!
    hoppas han inte har alltför ont, stackaren.
    titti

    SvaraRadera
  2. Han verkar inte ha så ont bara han inte rör på armen eller försöker röra på fingrarna. Just nu ser han på film och är nöjd, för han fick just en glass :)

    SvaraRadera