Steffie

Steffie

måndag 30 juli 2012

Lingerie Doubt

Lingerie Doubt är min första docka som jag har bytt ögon på. Är själv helt nöjd med resultatet, men knepigt var det nog.....

Här har hon ännu sina målade ögon, projektet börjar.

För att få bort huvudet måste man värma det med hårfönen. Och akta håret som smälter ifall det blir för varmt.

Det finns de som byter ögon på sina dockor genom halshålet! Fråga mig inte hur??

Skalpellen fram......

.....och här är ögonen bortskurna.

För att få in de nya ögonen måste jag ta till skalpellen igen och göra ett hål i bakhuvudet.

Nya ögonen på plats och hålet i i bakhuvudet är fastlimmat igen.

Färdig! Med nya fina ögonfransar på plats.







Ögonen är fastlimmade inne i huvudet med limpistol, så jag tänker inte byta ögon på henne flera gånger :)

Hej så länge!



4 kommentarer:

  1. hjälp! varifrån fick du ögona??
    skrämmande..
    men finare blev dom!
    titti

    SvaraRadera
  2. Ögonen och ögonfransarna har jag köpt från Aviksen Paja som är en inhemsk dock tillbehörsbutik på nätet.

    O visst blev hon jättefin :)

    SvaraRadera
  3. men är det "platta" ögon eller glober? eller hur funkar det..
    titti

    SvaraRadera
  4. Ögonen är som glober (man kan använda av båda sorterna) gjorda i acryl....

    SvaraRadera