Steffie

Steffie

söndag 15 maj 2011

Utfärd


Var igår på utfärd med alla dagisbarn och föräldrar. Vi var till Lomamäen Lemikkipuisto i Degerby ca 1h busstur hemifrån.
Gården är ett familjeföretag och de har djur t.om inne i huset.

De har ca 20 djurarter bl.a skunkar, tvättbjörnar, papegojor, jordekorrar,vildsvin, getter, hästar och en åsna.

Barnen tyckte det var jätteroligt, för man fick mata djuren (dock inte alla, vissa bits) och klappa och röra dem. Själv tyckte jag bäst om skunkarna, de var som lite tjockare och lurvigare katter!

Och ja, jag frågade om de var opererade först innan jag steg in i inhägnaden.


Och en rolig grej, mamman i huset samlar på BJD..... :)














Jag tror vi ska åka dit i sommar en sväng till, igår var det ganska kallt och blåsigt. Lyckligtvis började det regna först när vi satt i bussen hem.



:( O så klart tog batterierna slut i kameran och jag hade glömt att packa med nya......


Tjohej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar